GTST-actrice Toprak Yalçiner naar Oeganda voor dance4life

nuran-baydarGTST-actrice Toprak Yalçiner is de nieuwste ambassadeur van dance4life. Samen met de 15-jarige DJ/producer Erik Arbores vertrekt zij morgen naar Oeganda om daar projecten van dance4life te bezoeken.

In Oeganda bezoeken Toprak en Erik diverse projecten om te zien én ervaren wat het werk van dance4life inhoudt. Zo bezoeken ze scholen die meedoen aan het scholenprogramma van dance4life. Tijdens het project krijgen jongeren met gebruik van muziek en dans informatie over seks, hiv en aids en leren zij vaardigheden zodat zij zichzelf kunnen beschermen.

De twee jonge talenten reizen samen met twee scholieren die eerder deelnamen aan het Nederlandse scholenprogramma van dance4life. Samen met duizenden andere scholieren zamelden zij vorig jaar ruim 135.000 euro in voor de strijd tegen hiv en aids.

Toprak Yalçiner (21 juni 1987) is een actrice van Turkse afkomst. Sinds begin 2012 speelt zij de rol van Nuran Baydar in Goede Tijde Slechte Tijden. Daarvoor werkte ze als lerares Engels op het IJburg College in Amsterdam.

De 25-jarige Toprak kijkt uit naar de reis:”Ik vind het belangrijk om op scholen seksualiteit en hiv/aids bespreekbaar te maken. In mijn periode als docent merkte ik dat het onderwerp nog steeds een taboe is en dat veel jongeren er niet over durven te praten. Ik wil jongeren graag bewust maken van hun eigen lijf. Dat ze daar voorzichtig mee omgaan en er met liefde voor zorgen. Ik ben blij dat ik dat nu ook in mijn rol als ambassadeur voor dance4life kan gaan doen! Ik kan niet wachten om naar Oeganda te vertrekken en de scholenprojecten van dance4life daar te bezoeken.” Dance4life

Dit bericht werd geplaatst in Nieuws en getagged met , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

REAGEER

