Angela Schijf in pikante outfit op eigen première

angelaEx GTST-actrice en Flikken Maastricht ster Angela Schijf schittert sinds lange tijd weer in een grote Nederlandse bioscoopfilm. Ze speelt in de thriller Daglicht een advocate die er achter komt dat haar autistische broer van moord wordt verdacht. Gisteren was de grote première van de film.

Zonder BH in een prachtige outfit van G-star kwam Angela op de rode loper met haar Belgische echtgenoot Tom Van Landuyt.

De 33-jarige actrice heeft de onbetwiste hoofdrol als advocate Iris, die er achter komt dat haar autistische broer (Fedja van Huet) van moord wordt verdacht. „Ik huppelde echt elke dag over de set”, knikt ze. „Ik voel me als een vis in het water in zo’n omgeving met allemaal creatieve mensen die samen iets maken. Het was best een zware draaiperiode, want ik zat in vrijwel elke scène. Maar ik kreeg er tegelijkertijd zo’n enorme energie van.” vertelt ze in De Spits.

Schijf kende Daglicht-regisseur Diederik van Rooijen nog van 10 jaar geleden, toen ze samen Meiden Van De Wit maakten. Hij had haar vanaf het eerste moment voor ogen voor de hoofdrol. „Ik speel echt een volwassen vrouw en een moeder”, knikt de actrice. „Ik ben blij dat ik eindelijk een beetje loskom van dat fladderige jonge meisje waar ik nog vaak mee word geassocieerd.” Bovendien was het een groot voordeel dat ze geen auditie hoefde te doen, iets waar de actrice een gruwelijke hekel aan heeft. „Ik sla op zo’n moment altijd dicht. Ik gedij het beste in een omgeving waar ik mij fijn voel, met mensen die ik 100 procent vertrouw. Een gevoel dat ik nooit heb als je in een kale ruimte zonder attributen een scène moet spelen voor een tafel met mensen die aantekeningen zitten te maken.” aldus Angela tegen Dagblad De Spits.

Angela Schijf schittert naast Monique van de Ven en Fedja van Huêt. Ook acteurs Derek de Lint, Truus te Selle, Daniel Verbaan, Thijs Römer en Victor Löw zijn te zien in de productie van Eyeworks naar een bestseller van Marion Pauw. Daglicht draait vanaf 11 april in alle bioscopen. De GNK

Dit bericht werd geplaatst in Nieuws en getagged met , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

REAGEER

