Ex-GTST ster helpt verslaafde op TV

Ex-GTST ster Jimmy Geduld gaat samen met Peter van der Vorst een jimmygeduldprogramma maken over verslaafde op RTL4. In Verslaafd! volgen de twee verslaafde in hun strijd om af te kicken.

Jimmy Geduld speelde van 1992 tot 1999 de rol van Arthur Peters in Goede Tijden, Slechte Tijden. Hij was zelf jarenlang verslaafd en dat koste hem alles. “Uiteindelijk ben ik ontslagen, liep mijn huwelijk op de klippen en belandde ik in de schuldsanering.” Toen de acteur in 2005 ‘letterlijk en figuurlijk in de goot terecht was gekomen’, grepen zijn vrienden in. “Vanaf dat moment ging het langzaam maar zeker weer de goede kant op.”

“Eigenlijk was ik al verslaafd voordat ik begon met Goede Tijden, Slechte Tijden”, vertelt Jimmy aan het AD. “Niet zozeer aan drugs, maar aan sporten. Kennelijk heb ik verslavingsgevoelige genen.”

Toen Geduld door een blessure niet meer kon sporten, zocht hij zijn heil bij verdovende middelen. “Want met dat witte poeder, zo ontdekte ik, kon ik de leegtes in mijn hoofd vullen.” Ook gedurende zijn tijd bij GTST en in boyband 4Fun gebruikte Geduld. “Het leven was echt een feestje en ik kende mijn verantwoordelijkheden niet, had mezelf totaal niet onder controle.”

Van der Vorst vertelt over het programma: “De verslaafde gaat direct mee naar een afkickkliniek in Nederland of elders in de wereld. We volgen natuurlijk wat daar gebeurt, maar houden ook contact met alle betrokkenen. Samen met hen wordt de terugkomst en re-integratie voorbereid, die ook in het programma te zien zal zijn.”

Verslaafd! is vermoedelijk in het najaar te zien op RTL4! De GNK

Dit bericht werd geplaatst in Nieuws en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

REAGEER

